Energica Ego

De elektrische supersporter

Het groene hart van de Energica Ego is een oliegekoelde synchrone permanente magneetmotor. Deze motor levert een vermogen van 107kW (ca. 145 pk) tussen de 4900 en 10.500 tpm en een koppel van 200 Nm tussen de 0 en 4700 tpm. De Energica Ego accelereert in 3 seconden van 0 tot 100 km/h en heeft een topsnelheid van 240 km/h. De stuwkracht is zo groot dat u beslist geen heimwee zult hebben naar de snelheidsdalingen door het continu schakelen bij conventionele verbrandingsmotoren. De Ego is sneller dan een 600 superbike.

Het brein van de Energica Ego is de verfijnde VCU (Vehicle Control Unit). In tegenstelling tot de conventionele voertuigen met hun afzonderlijk werkende controllers, worden de controllers van de Energica Ego voor accu, omvormer, acculader en ABS continu gemonitord en beheerd door dit technologische juweeltje dat volledig door Energica is bestudeerd en ontworpen. Het VCU implementeert een adaptief multimapping energiebeheeralgoritme voor de energie en het motorvermogen. Tijdens het rijden past dit systeem 100 keer per seconde het motorvermogen aan naargelang de stand van de gashendel, de gekozen mapping en de bedrijfsparameters van de accu en van de belangrijkste voertuigcomponenten.

De Energica Ego heeft geen koppeling en versnellingen. Alles wordt bediend door het ride-by-wire systeem, waardoor u het door de motor geleverde koppel tijdens het accelereren en het regeneratieve koppel tijdens het afremmen (motorrem) kunt doseren. Er is ook een gashendelpositie waarmee je de motorfiets in vrijstand kunt zetten.

 
Om het parkeren en manoeuvreren op hellingen of in het verkeer te vergemakkelijken, is de Energica Ego uitgerust met ‘PARK ASSISTANT’-systeem. De VCU beperkt dus zowel de snelheid als het koppel van het voertuig. De ‘PARK ASSISTANT’ werkt zowel vooruit als achteruit met snelheidslimiet (2,8 km/h) en koppelgrens (50Nm).

De Energica Ego is voorzien van een BREMBO remsysteem en een BOSCH ABS-systeem. De nieuwste generatie BOSCH ABS op de elektrische superbike van Energica Ego voorkomt niet alleen dat de wielen blokkeren, maar is ook uitgerust met een RLM-systeem (Rear wheel Lift-up Mitigation) dat het over de kop slaan van het achterwiel bij krachtige remsituaties voorkomt.

De Energica EGO is uitgerust met een digitaal dashboard van COBO met kleurenscherm, WQVGA TFT 4,3 inch. De Energica Ego biedt Bluetooth-connectiviteit (korte afstand) en geïntegreerde GPS. De inbouw van long range-connectiviteit is in ontwikkelingsfase. U kunt de motorfiets nu al via Bluetooth met uw smartphone, tablet of gewoon met uw thuiscomputer verbinden.

De Energica Ego kan worden opgeladen bij de oplaadpunten of gewoon thuis. Het laadvermogen van de Energica Ego is instelbaar en gebeurt via de bediening op de regelkast van de laadkabel of op afstand via een Bluetooth-verbinding.

Motor

  • Oliegekoelde permanente magneet synchro motor
  • 107 kW (145 pk) bij 6.000 tpm
  • Topsnelheid 240 km/u (gelimiteerd)
  • Brembo remmen (330mm en 240mm)

Techniek

  • Accu 13.4 kWh maximaal / 11.7 kWh nominaal
  • 20 min laadtijd (0-85%) bij snellader
  • Trellis frame met gegoten aluminium achterbrug
  • Marzocchi voorvork en Bitubo achterdemper

Elektronica

  • 4 mappings: Standard, Eco, Wet, Sport
  • 4 standen motorrem: low, medium, high, off
  • Tractiecontrole op 6 niveaus plus ABS en eABS
  • ParkAssistant voor/achter (max 2,8 km/u)

Afmetingen

  • Zadelhoogte 810 mm
  • Wielbasis 1465mm
  • Lengte 2140 mm
  • Breedte 870 mm
Official bike FIM Enel Moto-E

Contact

Energica Brabant
De Scheper 305, 5688HP Oirschot
+31 (0)88 8 911 911
info@energica-brabant.nl

Stel een vraag

Versturen